Sigortajans

Sektörel Sigorta Günlüğü “200′den fazla kaynaktan derlenmektedir”
Takip et!

Sigorta Acenteleri ve Fiziki Şartlar

Eylül11

Sigorta sektörününün gündeminde olan bir konu da, sigortacılığın meslek olarak kabul edilmesi olarak sonuçlanacak, genel iyileştirmeye yönelik yapılan çalışmalar. Yeni kanun ve yönetmelikler hazırlandı, Hazine Müsteşarlığı?na bağlı Sigortacılık Genel Müdürlüğü konu ile ilgili hareketli günler geçiriyor. Kurulan bir kurul konu hakkında ki çalışmalarını devam ettiriyor. Sigorta aracılarının levha kayıtları sürecinde TOBB devreye girdi. Tüm aracılar, bağlı oldukları Ticaret Odası tarafından teker teker levhaya kayıt ediliyor.

Konu ile ilgili düzenlemeler ülkemizde sigortacılığın gelişimi ile ilgili büyük adımlar olarak nitelendirilebilirken, sigorta aracıları da yapılarını değiştirmek zorunda kalıyorlar. Geçtiğimiz günlerde bu adreste yayınlamış olduğumuz fiziksel şartlar, bir çok acentenin şu andaki yapısına uygun değil. Tüketici memnuniyeti ve sigorta aracılarının daha kaliteli hizmet verebilmesi ile ilgili olarak düşünülen bazı fiziksel şartlarla, acentelerin iş hayatında ki maddi ve manevi kaygıları örtüşmüyor. Örneğin fiziksel şartların bir maddesinde, sigorta aracısı olarak faaliyet gösteren bir kurumsal kişiliğin faaliyet gösterdiği adreste, başka bir kurumsal kişilik bulunması mümkün olmayacak.

Oysa ki, bir çok sigorta şirketinin acentelerine ofis ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik sunduğu imkanlar var. Bu acenteleri hem maddi kaygılarının bir kısmından arındırıyor, hem iletişim ve motivasyonlarını, dolayısıyla hizmet kalitelerini arttırıyor, hem de üretim artışına konsantre olmalarını kolaylaştırıyor. Bu durumdaki acentelerin, aynı şekilde faaliyet gösterebilmeleri hakkında bir çözüm bulunabilecek mi bilemiyoruz.

İki ya da üç acentenin birleşip bir bir ofisi kullanarak faaliyet gösterdikleri yapılar var. Çoğunlukla genç sigorta aracılarının tercih ettiği bu işbirliği, değişik alanlarda uzmanlaşmış acentelerin daha kaliteli hizmet vermelerini sağlıyor ve motivasyonlarını arttırıyor.

Öte taraftan ev-ofis kavramı bütün dünyada yaygınlaşırken, sigorta aracıları için bu çalışma şekli de bir hayal olacak gibi görünüyor. Geçtiğimiz günlerde Ali Taran?ın bu tercihiyle ilgili yaptığı açıklama, profesyonel bir kişinin bu uygulamaya geçişinin ülkemizdeki ilk medyatik örneği. Yurt dışında ise oldukça yaygın.

Ev-ofis olayının artıları ve eksileri tartışılabilir. Fakat sigorta müşterilerinin aracılarından bekledikleri en önemli şey, satın almış oldukları poliçeyi kullanma noktasında yanlarında olmaları. Sigorta poliçelerinin kullanım noktalarının pek keyifli anlar olmadığını düşünürsek, bir aracının müşterisine verebileceği en büyük destek, arabasını çarptığı veya hastalandığı anda yanında olması, sürecin işlemesinin hızlı olmasını koordine etmesi denebilir. Bu durumda aracının faaliyet gösterdiği fiziksel ortamın önemi düşük kalıyor.

Bir sigorta müşterisine ?Aracınızın ofisine gidip çay kahve içmek mi önemli, yoksa hasar anında yanınızda olması mı?? sorusunu sorduğumuzda alacağımız yanıtı tahmin etmek pek de zor olmasa gerek. Tabi ki aracının hedef kitlesinde bulunan müşteri profili göz ardı edilmemeli.

Fiziki şartları yerine getirilmesi ve konu ile ilgili evrakların ilgili makama iletilmesi ile ilgili son tarih 31 Aralık 2008. Önümüzdeki günlerde konu ile ilgili gelişmeleri ve devam eden çalışmaları takip ediyor olacağız.

Bir sigorta acentesi olarak fiziki şartları yerine getirdiniz mi?

Sonuçlar

Loading ... Loading ...
Bu yazı etiketlenmemiş.

“Sigorta Acenteleri ve Fiziki Şartlar”

31 Yorum
  1. 12 Eylül 2008 saat 1:47 pm elif çiftçi diyor ki:

    Fiziki şartlarla ilgili çalışmalarımız devam ediyor.Lütfen görüş ve çözüm önerileri konusunda haberim olsun

  2. 29 Eylül 2008 saat 12:47 am Fusun diyor ki:

    Merhaba ben homeofice olarak calismaya devam etmek isteyenlerdenim.Nedenmi? daha gecen gece saat gecenin yarısında trafik sigortası kestim. Burdan da anlasilabilecegi gibi ofice olması sart degil diyorum.Fakat illaki yeni tasarıda ofice olayını öne sürmek isterlerse o zaman eski acentelerin kazanılmış haklar olayını öne sürerek yeni olacak acentelere bu fiziki şartları zorunlu hale getirebilirler diyorum.Nasılki yeni olacak acentelere üniversite şartı koyuyor ve eski acentelerden bilmem kaç sene sigorta sektöründe çalışmış olması yeterli deniyorsa ofice şartı da yeni olacak acenteler konsun diyorum.Tesekkürler.
    FUSUN

  3. 29 Eylül 2008 saat 10:49 am YELDA DALKIRAN-DALKIRAN SİGORTA ACENTELİĞİ diyor ki:

    Ben de aynı ofisi bir başka acente arkadaşımla paylaşan sigorta acentelerinden biriyim.Sanıldığı gibi bizler küçük acenteler olup maliyeti en minimuma düşürüp üç kuruş kazanıp geçinelim mantığıyla çalışan acenteler değiliz.Tam tersine en iyi fiziki şartlara sahip olup işimizi layıkıyla yapmaya çalışan,nezih ofislere sahip,hiç küçümsenemeyecek portföylere bulunan acenteleriz.Bizler bu ofis için her bir kişinin verdiği kira karşılığı kadar bir iş hanından tek oda bir yer tutabiliriz.Ama bu hem bizim statümüze hem de müşteri kalitemize hiç uygun olmaz.Acaba sayın icra komiteleri bu kararları alırken ne düşündüler de böyle bir genelgeye imza attılar?Ayrıca ekonomik krizin eşiğinde olduğumuz şu günlerde maliyetleri ikiye,üçe hatta dörde katlamanın ülke ekonomisi içinde yararlı olacağını hiç sanmıyorum.Umarım bu konu daha dikkatli ve titizlikle yeniden ele alınır.Zamanımızın giderek daraldığını da düşünürsek bu konunun bir an önce olumlu şekilde sonuçlanması hepimizin yararına olacaktır.Herkese saygı ve selamlar.

  4. 29 Eylül 2008 saat 12:10 pm Özgür YILMAZ diyor ki:

    Merhaba,

    Öncelikle 23/09/2008 Salı Günkü Zümre Toplantısı için size ve emeği geçen herkeze şahsım için teşekkürlerimi sunuyorum.
    Ogünkü toplantı tahminimdende fazla fayda sağladığı için ve ileriye dönük daha fazla yarar sağlayacağı ve son olarak birçok anektotları toplayabildiğimiz bir toplantı olarak hafızalardaki yerini koruyacaktır.
    Tekrar teşekkürlerimin şahsım ve meslektaşlarım adına kabulünü rica ediyorum.

    Ogün toplantıda söz alarak yaşamakta olduğumuz sıkıntıyı aktarmaya çalışmıştım.Burada bazı bilgi ve belgelerle konuyu yazılı olarakta sizlere aktarmak istiyorum.

    İnsanların gözünde acentelik hala hak ettiği mertebeye ulaşmamıştır.Bunu yukarılara çekmek hepimizin elindedir.Yönetmeliğimizdeki Fiziki şartlarda sanıyorum bu nedenle uygulamaya sokulmuştur.Ancak Bu Yönetmelikte ( tam incelenmeden ve değerlendirilmeden ve bizim gibi acenteler düşünülmeden hazırlanmış olsa gerek ) Fiziki Şartlar Nedeni ile bizi mağdur duruma sokmaktadır.

    Acenteliğini başka bir acente ile paylaşanların amacı güçsüz oluşumuz yada masrafları tek başına karşılıyamıyor olmamızdan kaynaklanmamaktadır.

    Sonuç itibarı ile, Fiziki Şartlar Taahütnamesinde ?Sigorta Acenteliği faaliyetini yürüttüğümüz mekânın; müstakil bir bina/iş merkezi içerisinde; fiziki olarak ayrılmış, müstakil bir girişe sahip, başlıbaşına kullanılmaya elverişli bağımsız bir mekân olduğunu; münhasıran Sigorta Acenteliği yapılan bu mekanda işletmeye ait en az 1?er adet bilgisayar, yazıcı ve faks cihazının, poliçe düzenlemeye, müşteri cari hesabını takip etmeye ve yazışma yapmaya uygun programların, yeterli arşivleme sisteminin, internet bağlantısının, elektronik posta adresinin, müşteri oturma grubunun bulunduğunu ve tüm sigortacılık işlemleri için statik IP adresi kullanacağımızı beyan/taahhüt ederiz.? Denilmekte ve bunun altına imza atmamız istenmektedir.

    Biz bu taahütnameyi gözümüz kapalı imzalıyoruz ve bu şartlara uygun olduğumuzu düşünüyoruz.Ancak iki acentenin bir arada acentelik yapamaz mantığı bizi zor durumda bırakmaktadır.

    Ayrıca, Reasüransında bu konuda tavsiye niteliğinde görüşü bulunmaktadır. Bu görüşü TOBB ve İcra Komitesine yazılı olarak sunmuştur.

    Fiziki Şartlarla ilgili yönetmelikte Aynı adreste 2 ayrı acente faaliyet gösteremez maddesi yeralmaktadır.
    Şimdi benim Bulunduğum bina 2 katlı Müstakil bir binadır.Binanın girişi tek ama içersinde 4 ayrı kilitli kapısı olan odalarımız mevcut.Bunlardan alt katta olan 2 oda bir sigorta acentesine, üst kattaki 2 oda ise diğer sigorta acentesine aittir.Bu iki acentede aynı sigorta şirketinin acenteliklerini yürütmektedir.
    Bu binada:Statik ip?den, 6 ayrı Bilgisayara,1 müşteri bekleme salonundan 3 ayrı oturma takımına,Ve 4 ayrı printer?a sahibiz.

    Şimdi soruyorum.
    * Bir İş hanında ayrı ayrı bölümlerde acentelik faaliyeti gösterilebiliyorsa, Benim bulunduğum Binanın işhanından farkı nedir? Yada
    * Aynı apartmanda 2 ayrı dairede acentelik faaliyeti gösterilebiliyorsa, Benim bulunduğum Binanın apartmandan farkı nedir?

    Ayrıca,
    Belediyeler Kanununun İşyeri Ruhsatı Yönetmeliğinin ( yönetmelik ektedir ) 1.Kısım 2.Bölüm 10. Maddesinde aynen şöyle denilmektedir.Aynı adreste bulunsa bile, işletmecisi farklı olan işyerlerine ayrı ayrı ruhsat verilir.Sonuç itibarı ile fiziki Şartları tamamıyle yerine getirdiğini düşünen ancak genel değerlendirme nedeni ile mağdur durumda olan bir acenteyim.

    Konu ile ilgili Ekim Ayının Yanılmıyorsam 2 Cuması olan 10/10/2008 Tarihindeki İcra Komite toplantısında ele alınmasını ve mağdur bırakılması gerekenlerle, gerekmeyenlerin ayrıştırılarak yeni bir düzenleme ile önümüzün açılması konusunda anlayış gösterileceğini umuyorum.

    En önemlisi, 14/04/2008 öncesi kurulan acenteliklere, kazanılmış hakların korunması konusunda anlayış gösterilmesini bekliyoruz.

    Saygılarımla,
    Özgür YILMAZ

  5. 7 Ekim 2008 saat 2:12 pm AYCA KIYAK GÜNÜBEK diyor ki:

    01.09.2005 yılından beri direk satış ofisinden çıkarak 4 arkadaş dört oda 1 salon olan daireyi paylaşmaktayız.Ortak olarak sekreterimiz var ve ofis içerisinde her bir acentenin kendine ait odası bulunmaktadır.Beraber maddi manevi herşeyi paylaşarak uyum içerisinde çalışıyoruz.Bu durumdan son derece memnunuz her türlü sıkıntımızda beraber hareket ederek sorunları çözebiliyoruz ve fiziki şartların değiştirilmesini ve kazanılmış haklarımızın bizden alınmayarak aynı ofiste çalışmaya devam etmek istiyoruz .

    Saygılarımla,
    Ayça Kıyak Günübek

  6. 7 Ekim 2008 saat 2:56 pm cigdem levent diyor ki:

    14/04/2008 öncesi kurulan acenteliklere, kazanılmış hakların korunması istiyorum.31.12.2008 den önce mutlaka bır iyileştirme sağlanmalıdır.bu sektörel bır haksızlıktır.

  7. 7 Ekim 2008 saat 2:59 pm didem çelikiz diyor ki:

    14/04/2008 öncesi kurulan acenteliklere, kazanılmış hakların korunması gereklidir zaten senelerdır bu sektöre hizmet veriyoruz.

  8. 7 Ekim 2008 saat 4:52 pm Oya Çaloğlu diyor ki:

    Homeofis olarak çalışıyorum çok memnunum
    Zorunlu olmadıkça fiziki şartlarımı değiştirmeyi düşünmüyorum

  9. 4 Kasım 2008 saat 11:48 pm Melih diyor ki:

    Fiziksel şartaların yeniden yapılandırılmış olduğu doğru mu?

  10. 23 Kasım 2008 saat 4:33 pm Mehmet Kumcu diyor ki:

    Kasım ayı sonunda yapılacak SAİK toplantısı sonucuna göre bir takım değişiklikler bekleniyor…

  11. 24 Kasım 2008 saat 11:47 am EMİNE AYDUR diyor ki:

    Bir yıldır kendim hayat ecentesiyim. Hayat başvurusu ve bes başvurusu düzenliyorum.Poliçeyi şirket basıyor.Ben sigortalayacağım kişilere gidiyorum kimse bana ben sigorta yaptırmak için ofisine geliyorum demiyor.Sektörde on bir yıldır satış yapıyorum.Rastlamadım,hayat sigortası satıyorum çünkü,elementer değil.Resmi adresim ev olarak gözüküyor.Ben elementer acenteliği olan arkadaşımla ofisini paylaşıyorum masraflarıda tabi.Ayrı bir ofis benim gibi yeni bir acente için altından kolay kalkılacak bir iş değil.Bence biraz daha esnetmeleri gerektiğini düşünüyorum.Ek iş olarak yaptırmasınlar,fakat ortak ofis kullanımını ve hayat ,bes için home kullanma hakkını versinller.Amaç bağcıyı dövmek değil üzüm yemek olmalı.

  12. 24 Kasım 2008 saat 6:30 pm elif çiftçi diyor ki:

    Bizim bu konuyu tv.lara taşımamız gerekiyor.Yardımı olabilecekler lütfen bildirsin.

  13. 30 Kasım 2008 saat 5:59 pm Murat Özhan diyor ki:

    Ben Acentelere herhangi bir farklı iş imkanı yasaklanırken Trafik Müşavirliği yapan arkadaşlara Zorunlu Sigortaların serbest bırakılmasını adil bir yaklaşım olarak görmüyorum. Zorunlu Deprem, Zorunlu Koltuk, zorunlu trafik derken müşteri kasko istediğinde sizce ne yanıt vericeklerdir ?
    - ” Kusura bakmayın bize kasko yapmak yasak başka bir yerden yaptırınız! ”
    diye yanıt mı verirler dersiniz !!!!!

    Çok traji-komik :) ))

    Yorum sizin…..

  14. 15 Aralık 2008 saat 1:50 pm feyza bakan diyor ki:

    iki arkadaş 4 sene önce küçük bir daire satın aldık.ve paylaşıyoruz.
    bu durum giderlerimizi düşürüyor. tabi ki odalar birliğinin fiziki şartlarına uygun değil, ve işyeri ruhsatı bir şirketin adına. bu durumda ne olacak
    aynı yere ikinci bir ruhsat mı alacağız. bu konu da süre kısıtlı…bizlere
    konu ile ilgili gelişme olursa bilgi verilecek mi merak ile bekliyoruz.

  15. 16 Aralık 2008 saat 4:42 pm Mehmet Kumcu diyor ki:

    Bence beklemeyi bırakın ve girişimde bulunun. Zaman azalıyor…

  16. 16 Aralık 2008 saat 4:54 pm Murat Kara diyor ki:

    Mehmet kumcu, nedemek istediğini anlamadım.Sen acentemisin.Girişimde bulunun derken seninde fiziki şart sorunun var mı? varsa sen armut piş ağzıma düş mü yapmaya çalışıyorsun.Fiziki şart sorunun yoksa burda ne işin var.Sorunun varsa sen niye girişimde bulunmuyorsun?

  17. 16 Aralık 2008 saat 10:14 pm elif çiftçi diyor ki:

    Mehmet bey bende anlamadım siz kimden yanasınız.Grişimden kastınız ne.Kendimizi brokerlera yem yapmamız mı?portföyümüzü size devretmemizi mi istiyorsunuz yoksa..eğer mücadele de bizim yanımızda değilseniz bu sitede de olmayınız.Bizim karşımızda ki insanlara ihtiyacımız yok şu an.Biz haklı olmanın gücüyle mücadelemize gittiği yere kadar devam edicez.Siz korkuyorsanız ve veya üşeniyorsanız yada işinize gelmiyorsa bu sizin seçiminiz.Ama gölge etmeyin lütfen..kolay gelsin

  18. 16 Aralık 2008 saat 10:53 pm Mehmet Kumcu diyor ki:

    Öncelikle Murat Bey; buranın fiziki şartlarla ilgili problemleri olanların buluşma noktası sanıyorsanız, yanılıyorsunuz. Ne olduğunu anlatmak isterdim ama bu konuşma tarzınızla çok ileriye gidemeyeceğimizi düşünüyorum.

    Ve Elif Hanım; söylemek istediğim kesinlikle bu değildi. Yanlış anlaşıldıysam özür dilerim.

    Feyza Hanım gelişme ile ilgili bilgi gelecek mi diye beklerken süre geçiyor. Bir an önce hareket etmeli, yanlış olarak uygulamaya konulacak bir yönetmelikle ilgili gerekli birimlerin dikkati çekilmeli, hakkımızı savunmalıyız demek istemiştim. Girişimle kastım bu idi. Ama ters taraftan algılanmışım ki yazdığımı tekrar okudum, yanlış anlaşılmaya gayet müsait.

    Gelişmeler karşısında bekleyerek oturmayı doğru bulmadığım için ani bir tepki olmuş…

  19. 16 Aralık 2008 saat 11:01 pm Mehmet Kumcu diyor ki:

    Bir küçük not daha; fiziki şartlarla ilgili hiçbir sorunum kalmadı. Belgelerimi ulaştıralı aylar oluyor. Ama bana bu mesleği öğreten kişi şu anda İstanbul’da bir diğer arkadaşı ile aynı ofisi paylaşıyor.

    Merak ediyorsanız söyleyim, uygulamayı mantıksız bulduğum için gerekli yerlere hiçbir sorunum olmamasına rağmen düşüncelerimi ilettim. Bu sitenin bu sayfasını özellikle takip ediyorum ki artık ilgim kalmadı! Bu mesleği hakkıyla yapan, doğru yapan, dürüst yapan tüm meslektaşlarımın yanındayım. Olmaya da devam edeceğim…

  20. 17 Aralık 2008 saat 11:03 pm elif çiftçi diyor ki:

    Bu durumda ben önyargılı davranıp erken celallendiğim için özür dilerim.Yazdıklarınız cidden yanlış anlamaya (özellikle de bizim gibi hassas insanlar tarafından)çok müsaitti.Yanımızda oluşunuza teşekkürler

  21. 18 Aralık 2008 saat 3:06 pm feyza bakan diyor ki:

    MEHMET KUMCU ARKADAŞA TESEKKURLER….
    BİR DİĞER KONU DA NE BİLİYORMUSUNUZ. BİZİM SİGORTA ŞİRKETLERİMİZ NEREDE…BİZİM İÇİN HİÇ BİR ŞEY YAPMAYACAKLARMI…
    BU KRİZ DE GİDEN GİDER KALAN SAĞLAR BİZİM MİDİR?

  22. 18 Aralık 2008 saat 3:36 pm EMİNE AYDUR diyor ki:

    Sigorta acenteleri fiziki şartları 2009 altıncı ayın sonuna kadar ertelenmiş galiba.SAİK toplantısında açıklanmış.Desteği olan herkeze teşekkürler.İnşallah o zamana kadar daha mantıklı çözümler üretilip uygulanır.

  23. 18 Aralık 2008 saat 5:46 pm elif çiftçi diyor ki:

    6.aya kadar erteleme hazine başkanı Sayın Ahmet Genç tarafından da Özgür Yılmaz a gönderdiği bir maille açıklandı.Şirketlerin nerde olduğuna gelince açıkçası bende bilmiyorum.Bu konuda soru sormamıza bile hassaslar.Tek bildiğim o.Yaşayarak öğrendim:)
    Ve eğer erteleme sonrası olumlu bişiler istiyorsak İTO ve SAİK seçimlerinde de rol almalıyız.Sanırım SAİK de söz hakkımız yok ama İTO da bizim gibi düşünenleri seçtirebilirsek bu o seçimde de etkili olacaktır kanaatindeyim.Bunlar kim???bende bilmiyorum.Ama şimdiden araştırmak takip etmek lazım.

  24. 19 Aralık 2008 saat 9:06 am Nuran İncederviş diyor ki:

    Elif Hanım;

    “Sanırım SAİK de söz hakkımız yok ” demişsiniz.Neden.Acente olarak saik’e girmek için aday olamıyormuyuz?Meslek komitesine aday olunduğu gibi sailk’ede aday olamazmıyız?
    olamıyorsak şimdi atama ile gelen saik yeni yılda nasıl seçilecek.
    söylediklerinizi biraz açarmısınız

  25. 19 Aralık 2008 saat 1:42 pm feyza bakan diyor ki:

    elif hanım tesekkurler bir nefes aldım sayenizde…
    size birlik konusunda katılyorum.
    bir şeyler yapmak lazım…bir sürü dernek var hesapta…
    hani neredeler….

  26. 20 Aralık 2008 saat 2:00 am elif çiftçi diyor ki:

    Ben SAİK in yapılanma şeklini bilmiyorum.Zaten o nedenle sanırım seçiminde rol oynuyamıyoruz dedim.Eğer yanlış bilmiyorsam SAİK meslek komitesinde belli gruplar tarafından seçiliyor.Bizi moy kullanabildiğimiz de bu İto da ki meslek komitesi seçimleri diye biliyorum.Yani biz onları seçecek kişileri seçebiliyoruz gibi….???Ama dediğim gibi emin değilim.Bir bilen varsa cidden ben de öğrenmek isterim.

  27. 30 Ocak 2009 saat 12:27 pm feyza bakan diyor ki:

    ARKADAŞLAR FİZİKİ ŞARTLAR İLE İLGİLİ TAM OLARAK NE İSTEDİĞİMİZİ
    BELİRLEYİP BUNA GÖRE TÜM ACENTELERDEN ONAYLARINI ALIP
    ŞUBAT TOPLANTISINA BİR SÖZCÜ İLE GİTMEK LAZIM…
    NE DERSİNİZ….

  28. 1 Şubat 2009 saat 7:13 pm elif çiftçi diyor ki:

    Filiz hanım toplantıya hazineden Ahmet Genç bey ve Metin Tosun bey birlikte gelicekler.Ayrıca sigorta şirketleri reasürans birliğinden de Erhan Tunçay bey katılıyor.SAİK de bir temsilci göndericek.Mümkün olduğu kadar çok katılım sağlamalıyız.Bence değerlendirilmesi gereken çok iyi bir koz.Bu durumda da kimsenin söz söyleme hakkını elinden almak bana çok doğru gelmiyor.Bence çok fazla uzatmadan özetleyerek ve nokta atış yaparak herkes kendisini ifade edebilmeli.Sözcünün o an heyecandan aklına gelmeyen bir detay belki sorunu olan diğer arkadaşlarımızın aklına gelebilir.
    Sadece hazırlıklı gelinmesi ve konuşmaların detaylarla uzatılmaması konusunda hemfikirim.Tabi ki bu da benim görüşüm.Çoğunluğa uyarız yine de..

  29. 20 Şubat 2009 saat 5:34 pm Fiziki Şartlar Tartışılıyor | Sigortajans diyor ki:

    [...] önce de bilgi verdiğimiz gibi [1] [2], sigorta acenteleri ile ilgili fiziki şartlar konusu hala gündemde. 30 Haziran 2009 tarihine [...]

  30. 7 Kasım 2009 saat 1:19 pm nihat özmen diyor ki:

    levha kayıt işlemleri tamam.fiziki şartlara gelince, heniz vermedim.her şeyim mevcut. sigorta yasasında müstekil iş olarak kabul ediliyor.o zaman bankaların ve diğer büyük marketlerin sigortacılık yapma yetkisini kaldırsınlar ondan sonre fiziki şartlar belgesini vereceğim. Böyle bir çifte standart olamaz.

  31. 15 Aralık 2009 saat 9:44 am selin kılıç ibiş diyor ki:

    Sayın acente arkadaşlarım; fiziki şartlar doğru uygulandığı sürece aslında bizim lehimize olan bir durumdur.Cami hocasının,kırtasiyelerin ve tekel bayilerinin sigorta poliçesi tanzim ettiğini düşünürsek jehimize bile sonuçlanabilir.Sadece fizki şart durumunu yerine getiremeyen gerçekten bu mesleğe gönül vermiş kişilerin doğru tespiti gereklidir.Hepimize bol satışlı günler dilerim.

E-posta gizli kalacak.

Website örneği

Yorumunuz: